ON-LINE zpravodajství z podzimního tábora

23. - 30.9.2000 -VARVAŽOV, okres Písek ( 8 km od Zvíkova západním směrem)

pátek 29. září 2000

úplně poslední akcí našeho tábora (kromě cesty do Prahy) byla

přinášíme dvě fotografie:

Poslední táborový den probíhal ve znamení mezirodinkového sportovního zápolení. Dopoledne probíhaly individuální disciplíny

Hod na koš

4.-5. Simpsonovi, Šuterovi

4. Adamsovi

5. Von Bahnhofovi

Celkové výsledky hry "Taková normální rodinka":

Dopoledne

1,5

31,5

čtvrtek 28. září 2000

Náš dnešní výlet byl poslední na tomto táboře. Jeli jsme autobusem do Bechyně, kde jsme nejprve viděli keramické muzeum. Pak se rodinky rozběhly po městě shánět razítka. Jelikož byl svátek, nebyl to úkol nejlehčí. Vzorek razítek si můžete otevřít zde. Po poledni měla následovat prohlídka bechyňského zámku, ale zámek měl už zavřeno, tak jsme se jen vyfotili před jeho vchodem. Nakonec zájemci navštívili bechyňské hasičské muzeum v bývalé synagoze a židovský hřbitov. V Bechyni jsme také objevili velice poučný nápis:

"Kdo se chceš nyní na světě živiti, hleď mnoho dělat, málo mluviti"

Stav mezirodinové hry:

Výměny

Test

Razítka

Celkem k 28.9.

středa 27. září 2000

Dnešním naším cílem se stal starobylý hrad Orlík. Od tábora je vzdálen asi 15 km, takže jsme se k němu nechali dovézt autobusem. Ráno bylo zamračené, a tak jsme si docela rádi prohlédli vnitřek hradu. Průvodkyně nám vyprávěla mnoho zajímavostí především o rodu, kterému Orlík patří. Víte, jak se jmenuje? (Jeho erb je na obrázku). Správná odpověď je tady.

Po prohlídce hradu jsme se vyfotili v zahradě a před hradem. Po chvilce odpočinku jsme se šli podívat na Žďákovský most a odjeli zpátky do tábora.

Večer byl věnován testu, ve kterém si rodiny nejprve musely vyluštit otázky o hradech a městech, které v posledních dnech navštívily, a na ně pak odpovědět.

úterý 26. září 2000

Dnešek pro nás začal skutečně tvrdě. Vstali jsme už v půl sedmé a po necelé hodině (mytí, čištění zubů, snídaně, balení) odcházeli na vlak. Ten nás dovezl do Písku. Nejprve jsme se asi hodinku seznamovali s historií Prácheňska.

Po svačině se rodinky vydaly dokazovat, že jsou lepší než ten dědeček, který měnil, až vyměnil krávu za jehlu. Začaly jehlou a dokázaly získat neuvěřitelné poklady. Vítěznou sbírku vidíte na obrázku.

To už docela pěkně svítilo sluníčko, a tak jsme se vyfotili na nejstarším kamenném mostě ve střední Evropě.

Na závěr svého pobytu v Písku jsme navštívili místní koupaliště. I když v něm panuje spousta zákazů, vodní hrátky přišly všem vhod.Pak už jsme cestovali zpátky - nejprve vlakem, potom po svých romantickou cestou proti proudu říčky. Bylo to sice dál, ale zato horší cesta.

pondělí 25. září 2000

Přestože jsme vstali do škaredého a mrazivého rána, den se docela vydařil. Po snídani se z dětí (včetně instruktorů) vytvořilo 5 rodin - Adamsovi, Clintonovi, Šuterovi, Simpsonovi a Von Bahnhofovi. Ihned jsme je zdokumentovali. Pak jsme je prověřili, jestli se dokážou poznat i pohmatem. Poté šli dědečkové a babičky nakupovat, ale museli se utkat se svojí sklerózou. A nakonec se šly rodinky honit za živobytím.

Po obědě vyšlo sluníčko (konečně) a tak jsme uspořádali sofballový zápas s druhým táborem a samozřejmě vyhráli. Po večeři se konal literární večer, při kterém rodinky z určených slov sestavily a ostatním vyprávěly pohádku. Hodnotný den zakončila diskotéka.

Hledání

Nákup

Běh

Pohádka

Po 1. dni

neděle 24. září 2000

Dnešním naším hlavním cílem byl starobylý hrad Zvíkov. Po ranním soustředění a drobné sportovní rozcvičce jsme si dali trochu dřívější oběd a vyrazili na cestu. Počasí nám celkem přálo (nepršelo), a tak jsme za zpěvu táborových písní urazili těch 8 km v pohodě. To už na nás mezi mraky pokukovalo sluníčko. Prohlédli jsme si hrad a po odpočinku v restauraci s dosti neochotnou servírkou se vrátili do tábora právě tak na malé vydechnutí a večeři.

Zvíkov z dálky

Před branou

Nádvoří

sobota 23. září 2000

Dojeli jsme v pořádku (cesta cca 1,5 hodiny), vaří tu dobře, ubytování v chatkách (viz obrázky). Zahájili jsme tábor první turistickou výpravkou (7 km), na které jsme našli nádraží i cestu zpět. Potkali jsme vodníka, čarodějnici, indiánku a muchomůrku.